Python-klubi

 

Python-klubi_banneri_iso

Python-klubi

Python-klubi syntyi Scratch-klubin pohjalta tarpeesta luoda helppo ja hauska ympäristö oppia Python-ohjelmointia. Ohjelmoinnin opiskeluun löytyy todella paljon erilaisia oppimisympäristöjä. Tässä ympäristössä lähestymistapa on kuitenkin erilainen. Se perustuu pelaajaoppimiseen.

Python-klubissa käytetään hyväksi turtle-kirjastoa. Se on samalla vaatimaton kunnianosoitus 31.7.2016 kuolleelle Seymour Papert:lle. Hänen kirjansa “Mindstorms: Children, Computers, And Powerful Ideas” on ollut Scratch-klubin ja Python-klubin yksi tärkeimmistä innoittajista.

Tämä ympäristö toimii erinomaisesti yhdessä Scratch-klubin kanssa. Se antaa oppijalle ja opettajalle mahdollisuuden eriyttää oppimistaan/opetustaan ja vertailla kahta erilaista tapaa tehdä samoja asioita ohjelmoiden. Jokaisesta haasteesta löytyy linkki vastaavaan haasteeseen Scratch-klubissa.

Python-klubia voi tehdä millä vain laitteella eikä omalle koneelle tarvitse ladata mitään. Käytän ohjelmointihaasteissa trinket.io-ympäristöä upotettuna tähän kurssiin.

Aloita tästä

 




Sisältö

Etusivu
Lause Scratch-Python
Python-haaste 1
Python-haaste 2
Silmukka Scratch-Python
Python-haaste 3
Python-haaste 4
Ehtolause Scratch-Python
Python-haaste 5
Python-haaste 6
Muuttuja Scratch-Python
Python-haaste 7
Lista Scartch-Python
Python-haaste 8
Funktio Scratch-Python
Python-haaste 9